FAQs

Veel gestelde Vragen


3CX Softphone Configuratie

  1. Start de 3CX Softphone op.
  2. Sleep het configuratiebestand vanuit de Welkomstemail naar uw bureaublad of een folder.
  3. Vervolgens sleept u het configuratiebestand in de 3CX softphone.
  4. De configuratie wordt geladen (het kan enige tijd duren voordat de 3CX Softphone zich registreert bijde centrale)
  5. Sluit nu de 3CX Softphone op de officiële manier af:
    1. Klik op instellingen
    2. Klik op Toepassing Sluiten
    3. Vervolgens kunt u de 3CX Softphone opnieuw opstarten en deze gebruiken zoals u dat gewend bent.

Open uw browser en ga naar de weblink van uw centrale die u van ons heeft ontvangen. (bv. http://voip.itsdonline.nl/ABC/Reports/MainForm.wgx)

3cx_webreports_handeiding_1

Log in met de inloggegevens die u van ons heeft ontvangen.

U komt nu terecht in de web reports interface, hier kunt u diverse rapporten uitdraaien. (In het volgende voorbeeld gaan we uit van het bekijken van de Call Logs.)

3cx_webreports_handeiding_2

Klik op Call logs

Selecteer de periode waarvan u de gegevens wilt ontvangen. Naast de periode kunt u op diverse punten de logs filteren. (Source, Destination, Calls, Call Time)

3cx_webreports_handeiding_3

Klik op Show Report

Het rapport wordt aangemaakt en verschijnt in beeld.

Deze kunt u vervolgens opslaan of afdrukken.

3cx_webreports_handeiding_4

Mocht u er niet uitkomen of verdere ondersteuning nodig hebben kunt u onze servicedesk bellen op nummer 0299-820100 (ma t/m vr tussen 7:00 en 18:00)

 

 

Afmelden doe je door links onderin het scherm op de Startknop te klikken.

itsd_online_afmelden_handeiding_1

vervolgens kies je rechtsboven via je naam voor “ Afmelden”

itsd_online_afmelden_handeiding_2

Gebruikt u voor het werken met ITSD Online Microsoft Internet Explorer versie 10 of hoger.

Open de Internet Explorer en navigeer naar: https://customer.itsdonline.nl/RDWeb

Vul uw email adres en wachtwoord en klik op Aanmelden.

itsdonline_login

Klik op het icoontje met het beeldscherm.

itsdonline_rdp

De verbinding wordt nu opgebouwd waarna u uw bureaublad met applicaties te zien krijgt.

De ITSD Online omgeving is een op Windows 8 en Windows Server 2012 gebaseerde omgeving. Dit betekend dat uw “start menu” verkregen wordt door met uw muis naar de linkeronderhoek te navigeren.

ITSD online wordt beveiligt op diverse manieren, ook het wachtwoordprotocol is één van de maatregelen waardoor het systeem veilig blijft. Dit betekent dat eens in de zoveel tijd uw wachtwoord verloopt en u een nieuw wachtwoord moet aanmaken.

Over het algemeen ontvangt u meldingen wanneer uw wachtwoord bijna verloopt, heeft u deze gemist is het mogelijk dat u op een bepaald moment niet meer kunt inloggen. Hoewel het niet voor iedereen opvalt wordt er melding van gegeven onder het inlogscherm:

Door op de link te klikken bij het woordje hier komt u in een volgend scherm terecht waar u een nieuw wachtwoord kunt opgeven.

Hierna kun u weer inloggen zoals u gewend bent met het nieuwe wachtwoord.

Wachtwoord wijzigen?
Om je wachtwoord te wijzigen dien je in de cloudomgeving ingelogd te zijn. Druk vervolgens tegelijkertijd op de toetsen Ctrl + Alt + End (Let op! niet de “Delete” toets) en het onderstaande scherm verschijnt. Kies hier voor de optie “Wachtwoorden wijzigen”.

Geef vervolgens het huidige wachtwoord in, in veld 1. Vul je nieuwe wachtwoord in, in veld 2 en herhaal dat in veld 3. Klik vervolgens op het pijltje (4) om je wachtwoord aan te passen.

Let er op dat je na het aanpassen van je wachtwoord je dit mogelijk ook moet aanpassen in de e-mail instellingen op je telefoon en/of tablet.

Mocht je ergens tegen problemen aanlopen of verdere ondersteuning nodig hebben neem dan contact op met onze servicedesk.

 

Als u de stappen in deze handleiding volgt voegt u gemakkelijk zelf een extra mailbox toe aan uw account.
Komt u er niet helemaal uit of heeft u vragen neem dan gerust contact op met de ITSD Servicedesk op telefoonnummer 0299-820 100

Open Outlook 2016 en klik linksboven in het scherm op Bestand

Klik vervolgens op Accountinstellingen

Klik op Account toevoegen

Vul de gevraagde gegevens in:

Uw naam: (Algemene) naam van de mailbox die u toe wilt voegen (bv ITSD Algemeen)
Emailadres: Emailadres van de mailbox die u wilt toevoegen (bv algemeen@itsd.nl)
Wachtwoord: Het wachtwoord van uw persoonlijke account.

Klik op volgende

Mocht er een beveiligingsmelding verschijnen kunt u deze doorklikken door op Ja te klikken.
Klik op Voltooien

Klik op OK
Sluit outlook af en start deze opnieuw op.
De mailbox is nu succesvol toegevoegd.

Bij afwezigheid is het handig dat uw collega’s/contactpersonen weten dat u voor een bepaalde tijd uw e-mail niet kan beantwoorden. In het e-mailprogramma Microsoft Outlook 2013 kunt u automatische antwoorden instellen. Degene die aan u een e-mail heeft verzonden, ontvangt dan een automatisch antwoord.
Doorloop de volgende stappen om automatische antwoorden in te stellen.

1. Start Microsoft Outlook 2016 en ga naar ‘Bestand’.

outlook2013_outofoffice_1

2. Klik op ‘Automatische antwoorden’.

outlook2013_outofoffice_2

3. U krijgt onderstaand venster te zien. Schrijf hier een persoonlijk bericht naar collega’s en naar externe contacten, vergeet niet het bericht voor beiden in te stellen. Geef ook aan voor welke periode het automatische antwoord verstuurd moet worden.
U kunt er ook voor kiezen geen periode te kiezen, het automatische bericht wordt dan verstuurd totdat u deze optie uitschakelt.

outlook2013_outofoffice_3

4. Nadat u het automatische antwoord heeft ingesteld wordt er weergegeven dat een automatisch antwoord is ingesteld, zie onderstaande afbeelding. Op het moment dat u uw e-mails weer kan beantwoorden, klikt u op ‘Uitschakelen’. Het automatische antwoord zal dan uitgezet worden.
outlook2013_outofoffice_4