fbpx

Handleidingen VoIP

Op deze pagina vind u handleidingen, tips & tricks die u kunt gebruiken bij het werken met VoIP oplossingen van ITSD. Mocht u naar aanleiding van de handleidingen vragen of hulp nodig hebben kunt u contact opnemen met de servicedesk.


  1. Open de 3CX Softphone for Windows
  2. Klik op het tandwieltje rechts onder (Instellingen)
  3. Selecteer 'Sneltoetsen' in de lijst met instellingen
  4. Klik op de sneltoetsen die je wil instellen
  5. Je bent vrij om de combinaties in te stellen die voor jou het prettigst werken (zie voorbeeld hieronder)

Moest je ergens vragen over hebben of ergens tegenaan lopen, aarzel dan niet om ons te contacteren!

  1. Klik in het beheerpaneel van 3CX op je extensie
  2. Klik op het tab 'Options'
  3. Vervolgens zie je onder de catagorie 'Options' de optie 'Send email notification on missed call'
  4. Vink deze aan.

Let op! Zorg ervoor dat het Email adres van de gebruiker goed ingevuld staat.

 

Moest je ergens vragen over hebben of ergens tegenaan lopen, aarzel dan niet om ons te contacteren!

  1. Klik in het beheerpaneel van 3CX op je extensie
  2. Klik op 'Options'
  3. Scroll vervolgens naar beneden en klik op de checkbox 'Enable Integration'
  4. Selecteer Outlook.zip en sla de aanpassing van de extensie op
  5. Herstart de 3CX for Windows app
  6. Bij het opstarten van outlook krijg je onderstaande melding:

Na het klikken op 'Installeren' bent je klaar voor gebruik van de tool! Je kan nu rechtstreeks vanuit Outlook je contacten bellen.
Gebruik je rechter muisklik op de contactpersoon naar keuze en selecteer 'Call contact with 3CX'

 

Moest je ergens vragen over hebben of ergens tegenaan lopen, aarzel dan niet om ons te contacteren!

 

3CX Chrome Extensie toevoegen en instellen.

  1. Klik op volgende link: https://chrome.google.com/webstore/detail/3cx-click-to-call/ingddacbmngapennhhfhnpjnaklakach/related
  2. Klik vervolgens op Add to Chrome.
  3. Je krijgt nu een pop-up waarin om bevestiging wordt gevraagd. Klik nu op Extensie toevoegen

Je ziet nu rechts boven in je werkbalk een 3CX logo. Daar kan je op klikken en vervolgens selecteer je 'Opties'.

Je krijgt nu het volgende venster te zien:

Vul daar de link in van je webclient, of selecteer de optie '3CX Client for Windows' als je de geïnstalleerde versie gebruikt.

Heb je ergens een vraag over of loop je ergens tegen aan? Aarzel niet om ons te contacteren!

 

Open uw browser en ga naar de weblink van uw centrale die u van ons heeft ontvangen. (bv. http://voip.itsdonline.nl/ABC/Reports/MainForm.wgx) 3cx_webreports_handeiding_1 Log in met de inloggegevens die u van ons heeft ontvangen. U komt nu terecht in de web reports interface, hier kunt u diverse rapporten uitdraaien. (In het volgende voorbeeld gaan we uit van het bekijken van de Call Logs.) 3cx_webreports_handeiding_2 Klik op Call logs Selecteer de periode waarvan u de gegevens wilt ontvangen. Naast de periode kunt u op diverse punten de logs filteren. (Source, Destination, Calls, Call Time) 3cx_webreports_handeiding_3 Klik op Show Report Het rapport wordt aangemaakt en verschijnt in beeld. Deze kunt u vervolgens opslaan of afdrukken. 3cx_webreports_handeiding_4 Mocht u er niet uitkomen of verdere ondersteuning nodig hebben kunt u onze servicedesk bellen op nummer 0299-820100 (ma t/m vr tussen 7:00 en 18:00)    

3CX Softphone Configuratie

  1. Start de 3CX Softphone op
  2. Open het configuratiebestand vanuit je email
  3. Je 3CX Softphone zal zichzelf instellen. Het kan enige tijd duren voordat de 3CX Softphone zich registreert bij de centrale
  4. Sluit nu de 3CX Softphone op de officiële manier af:
    1. Klik op instellingen
    2. Klik op Toepassing Sluiten
    3. Vervolgens kunt u de 3CX Softphone opnieuw opstarten en deze gebruiken zoals u dat gewend bent.